Under Construction: Meet the Method

Frascati Producties presenteert: Hajar Fargan
do 2 nov ’23 en vr 3 nov ’23
Een gedachte-experiment over de grenzen van maakbaarheid.
do 2 nov ’23
en
vr 3 nov ’23

Have you ever heard about the theory that the moonlanding is in scène gezet? 

De belofte van een Betere Jij prijkt op de omslag van menig zelfhulpboek; de cursussen en stappenplannen zijn niet meer weg te denken uit de moderne maatschappij. Deze belofte van maakbaarheid viert hoogtij in onze samenleving: van lichaam tot mentaliteit, van gender tot identiteit, van botox in je slapen to create the perfect facelift tot your namaste at the end of your yin-yoga class in Bos en Lommer. Alles lijkt mogelijk. Tijd om deze belofte te bevragen. 

In Meet the Method, een tedtalk meets zelfhulpcursus on speed, verleidt een alwetende figuur de bezoeker tot een gedachte-experiment over identiteit. Een gecontroleerd relaas over vallen tussen werelden en terechtkomen in een vervreemdend tussenin, waarin slachtoffer en dader versmelten en kijken samenvalt met bekeken worden. 

  • Kies twee of meer voorstellingen binnen Under Construction en betaal €6 per ticket.

Credits

concept, tekst en spel Hajar Fargan techniek Vincent Romijn met dank aan Fringe Festival

Over Hajar Fargan

Hajar Fargan (1997) leeft in Amsterdam-West. Na een brute afwijzing op de toneelschool in Amsterdam (en in Maastricht) (en in Arnhem) komt ze terecht op de Universiteit van Amsterdam waar ze de bachelor Culturele Antropologie behaalt. Het verdriet is groot als blijkt dat haar academische werk voor altijd zal worden gelezen door twee man en een paardenkop dus in plaats van een master doet ze dan toch nóg een keer auditie op de Toneelschool in Amsterdam. En wel ja, ze wordt aangenomen!

Ze speelt de hoofdrol in RWINA van de Toneelmakerij in regie van Abdel Daoudi en de hoofdrol in Triq Salama, de debuutfilm van Najib Amhali. Dit jaar studeert zij af met eigen werk waarin zij telkens haar publiek verleidt tot het bevragen van hun waarheden, in de hoop dat zij, de waarheid dus, altijd in beweging blijft; fluïde en instabiel. Een beetje zoals de maker zelf.