Pygmalion, of de billen van het beeld
-
wo 18 sep ’2420:00Try-outFrascati, AmsterdamFrascati 3
Ongeplaceerd/Free seating Standaard € 10,00 -
do 19 sep ’2420:00PremièreFrascati, AmsterdamFrascati 3
Ongeplaceerd/Free seating Standaard € 15,00 < 27 jaar € 10,00 Stadspas € 10,00 CJP € 10,00 -
vr 20 sep ’2420:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
Ongeplaceerd/Free seating Standaard € 15,00 < 27 jaar € 10,00 Stadspas € 10,00 CJP € 10,00
Credits
concept, tekst en spel David Roos dramaturgie Doris de Vries geluidsontwerp Joris Takken lichtontwerp Wout Panis begeleiding Vincent van den Berg schrijfcoaching Karolien De Bleser posterbeeld Tabor Idema muziek Ludwig van Beethoven, Pianoconcert no. 3 in c klein, op. 37, uitgevoerd door Krystian Zimerman en de Wiener Philharmoniker o.l.v. Leonard Bernstein met dank aan Erasmus Mackenna, KWP Kunstenwerkplaats, Frascati Producties, BAC ART LAB, Theaterbroedplaats De Sloot en 4DSOUND
Over David Roos
David Roos (Amsterdam, 2000) is acteur, schrijver en theatermaker. Sinds zijn afstuderen aan de Toneelacademie Maastricht in 2022 werkt hij vanuit Brussel, waar hij eveneens filosofie studeert. Als acteur was hij verbonden aan gezelschappen als Internationaal Theater Amsterdam, Ontroerend Goed en de Toneelmakerij. Daarnaast is hij lid van het Amsterdamse collectief Schwung en maakt hij eigen werk. Voorstellingen van zijn hand stonden eerder op Jonge Harten, het Love At First Sight Festival en Wijsgerig Festival Drift.
Zijn werk is talig, filosofisch en humoristisch. Puttend uit de literaire en artistieke canon verbindt en deconstrueert hij klassieke bronnen tot een persoonlijk en eigentijds verhaal. In een transparante stijl en gebruikmakend van zo min mogelijk techniek streeft hij naar een overstijgende theatrale ervaring. Thema’s die daarbij terugkeren zijn schijn en werkelijkheid, schoonheid, de Tweede Wereldoorlog, (groeps)identiteit en taal. Altijd bevraagt hij radicaal de eigen zekerheid.
De pers over David Roos
“Met de muziek van Beethoven als tegenspeler bevraagt Roos thema’s als schoonheid en seksualiteit in een overweldigende, dynamische en zeer muzikale lecture-performance waarin muziek en tekst compleet samenvallen.” Theaterkrant