© Damiaan de Schrijver

Warm

Maatschappij Discordia
di 2 apr ’24 - za 6 apr ’24
Verwarring op een pier, naar de tekst van Jon Fosse.
di 2 apr ’24
-
za 6 apr ’24

Discordia en STAN presenteren na ‘EG ER VINDEN/IK BEN DE WIND’ en ‘RAMBUKU’ het laatste deel in het drieluik rond Jon Fosse.

2 oudere mannen, 1 oudere vrouw.

de 1e man, de 2e man en de vrouw ontmoeten elkaar om beurt op een pier. de 2 mannen weten niet meer of ze elkaar kennen, of ze elkaar al eerder ontmoet hebben, waar ze elkaar tegenkwamen of niet. dan komt er een vrouw op de pier. de vrouw herkent de 1e man. het is lang geleden dat ze elkaar zagen. zij weet niet waar ze zich bevindt. ze wil gaan zwemmen. ze wil het over de kinderen hebben. zijn kinderen. hoe het ermee gaat, wil zij weten. dan komt de 2e man. de 2e man herkent de vrouw. het is lang geleden dat ze elkaar zagen. 

WARM beschrijft 3 toneelspelers, die niet weten wie ze waren, niet weten waar ze waren, niet weten hoe ze waren, niet weten wat ze waren, niet denken te weten wat ze deden, nu ze op de plek aangekomen zijn, die ze niet kunnen verlaten, te weten het toneel.

(…)
1e man: ja het was zomer
2e man: en warm
1e man: een warme dag
2e man: een warme zomermiddag
1e man: ja
2e man: maar ik kan me er niet zoveel van herinneren
1e man: ik ook niet.  ja het was zomer en. en ja. ja
2e man: en toen kwam
1e man: iemand kwam
2e man: zij kwam
1e man: over wie heb  je het
(…)

  • Duur: 60 min
  • Vr 5 april in We Are Public programma

Credits

tekst Jon Fosse vertaling Maaike van Rijn concept & scenografie Matthias de Koning en Damiaan De Schrijver cast Matthias de Koning – De Eerste Man Damiaan De Schrijver – De Tweede Man Annette Kouwenhoven - De Vrouw beeld Damiaan De Schrijver

 


Over Maatschappij Discordia 

Maatschappij Discordia bestaat sinds 1981 en is een vereniging van geëmancipeerde toneelspelers. Discordia werkt als collectief. Dat wil zeggen dat alle werkzaamheden, van administratie tot techniek en van dramaturgie tot toneelspelen, door de leden zelf worden gedaan. Deze collectieve wijze van bedrijfsvoering komt voort uit de gedachte dat de omstandigheden waaronder voorstellingen gemaakt worden grote invloed hebben op de te maken voorstellingen en daarom zoveel mogelijk in eigen beheer dienen plaats te vinden. Ook blijven de overheadkosten zo tot een minimum beperkt.