Weiblicher Akt 14 Woolf – Zadie - en wij
-
Tue 20 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Wed 21 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Thu 22 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Fri 23 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Sat 24 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Tue 27 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Wed 28 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Thu 29 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Fri 30 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
-
Sat 31 Jan ’2620:00Frascati, AmsterdamFrascati 3
Een belangrijke andere gast is Zadie Smith. Sadie, zoals ze eigenlijk heet, laat ons keer op keer beseffen dat het verleden nog altijd met ons spreekt en maakt dat wij geworden zijn wie we zijn. En ook dat kijken naar dat verleden een ander perspectief op onze eigen tijd kan werpen. Tijden veranderen maar bepaalde gesprekken moet je blijven voeren. Zeker met deze vrouwen.
Zadie: ‘Ik bewonder Beckett en ik respecteer Joyce. Maar ik hou van Woolf. Als ik het zwaar heb herlees ik haar dagboeken, en dat helpt me verder.’
Wij: ‘Oh vertel eens.’
Credits
spel en concept Annette Kouwenhoven, Miranda Prein, Maureen Teeuwen en in een speciale rol Jan Joris Lamers fotograaf Sofie Knijff
Maatschappij Discordia in de pers
“De spelers proberen in een soms onnavolgbare en vaak geestige vertelling de ander te ontdekken.” **** Volkskrant over Weiblicher Akt 13, de Ander
“Wat een verademing om spelers zo oprecht en aanstekelijk plezier te zien hebben in het hardop denken.” NRC over Weiblicher Akt 13, de Ander“Met dit dertiende deel slaagt Maatschappij Discordia er wederom in om vernieuwende ideeën en vraagstukken in ons denken te openen.” Theaterkrant.nl over Weiblicher Akt 13, de Ander
Over Maatschappij Discordia
Sinds 2011 maken Annette Kouwenhoven en Miranda Prein van Maatschappij Discordia, het oudste en langst bestaande theatercollectief van Nederland, een voorstelling onder de naam Weiblicher Akt. Ontstaan vanuit het gemis aan een vrouwelijk perspectief, ook in het Nederlandse theater. De gevolgen hiervan zijn voelbaar op allerlei vlakken: in de hiërarchie en de bezetting van de diverse posities in het theater, in de repertoirekeuze en ook in het aanbod en de interpretatie van vrouwenrollen. De reeks is al ver voor de #MeToo-beweging begonnen en heeft, getuige de laatste ontwikkelingen in de wereld helaas nog niet aan urgentie ingeboet.