THE WOMAN DESTROYED

di 15 t/m do 17 februari

THE WOMAN DESTROYED

Courtney May Robertson

Engels
theater

Over

alleen toegang met coronatoegangsbewijs.

THE WOMAN DESTROYED is een solovoorstelling waarin Courtney May Robertson ingaat op de complexiteit van onderwerping en verzet. In een poging om een gevoel van onzekerheid te ensceneren, wordt het publiek uitgenodigd om de gebeurtenissen gelijktijdig met Courtney te ervaren, terwijl ze in real time reageert op de eisen van een digitaal systeem. Geluidsprogrammering en computationele linguïstiek bepalen een deel van de live performance, waardoor het resultaat elke keer dat het wordt gepresenteerd uniek is. Courtney gebruikt dit digitale systeem als een instrument om in de ruimte een sfeer te scheppen die een precair gevoel en ware waakzaamheid oproept. THE WOMAN DESTROYED nodigt uit na te denken over vragen rond keuze, autonomie en controlesystemen.  

choreografie & performance Courtney May Robertson geluidsontwerp & geluidsprogrammering Elisa Batti lichtontwerp & technische leiding Loes Schakenbos dramaturgie Lara van Lookeren & Merel Heering techniek Janine de Weerd & Theater Vogels softwareontwikkeling Elisa Batti & Aleksandar Koruga kostuums MAISON the FAUX Music: CoH / Cosey Fanny Tutti - fuck it & mad grafisch ontwerp Bas de Geus video Tharim Cornelisse 3D-scan Jonathan Reus & Cybil Scott coproductie Dansateliers & ICK Artist Space ondersteund door Dans Brabant, Grand Theatre Groningen & Festival Cement financieel ondersteund door Stimuleringsfonds Creatieve Industrie, Gemeente Rotterdam & NORMA Fonds extra dank aan Jan Martens & Klaartje Oerlemans

Makers

Courtney May Robertson (Schotland, 1992) is een Rotterdamse performer en maker. Na haar afstuderen in 2013 sloot ze zich aan bij Club Guy & Roni's Poetic Disasters Club. Sindsdien heeft ze veelvuldig opgetreden in heel Europa in het werk van onder meer Jan Martens, Connor Schumacher en Florentina Holzinger. In 2015 begon ze met het creëren van haar eigen kleinschalige / DIY geproduceerde performances, en vanaf 2020 is ze 'artist in residence' bij ICK Artist Space in Amsterdam. Als getraind danseres begint Courtney's werk met het lichaam, maar overspant verschillende disciplines waaronder video, generatieve kunst en schrijven. Terugkerende onderwerpen in haar werk draaien om een wijdverspreid fenomeen dat ze heeft gedefinieerd als 'het meedogenloze verlangen om te domineren' - variërend van microniveau; een patriarchaal figuur in het kerngezin, tot op macroniveau; totalitaire regeringen. 2020 markeerde een belangrijke stap in Courtney's traject als maker toen ze De Troffel Prijs - Festival Cement's stimuleringsprijs voor jonge makers - ontving en genomineerd werd voor de Roel Vernier Prijs van Het Theater Festival in België voor haar eerste avondvullende solovoorstelling THE WOMAN DESTROYED. Daarnaast werd de korte solo die ze eerder creëerde, the pleasure of stepping off a horse when it’s moving at full speed, geselecteerd voor Aerowaves Twenty22.

€17 / €12
Frascati 2 / 50 minuten