Fraslab: Belle van Heerikhuizen & Cherish Menzo / Benjamin Kahn

vr 26 mei

Fraslab: Belle van Heerikhuizen & Cherish Menzo / Benjamin Kahn

Frascati Producties

theater

Over

 
Frascati zet aanstormend talent in de etalage. Jonge theater- en dansmakers krijgen de mogelijkheid om een theatraal onderzoek van ongeveer 45 minuten te ontwikkelen en tonen aan een (professioneel) publiek. Elke avond een double bill met twee Fraslab-presentaties, met deze editie werk van Belle van Heerikhuizen (Nederlands gesproken) en Cherish Menzo & Benjamin Kahn (Language no problem).

in elkaar (Nederlands gesproken)
BELLE VAN HEERIKHUIZEN  

'Ik wil iets op m’n huid wil van hem, een bewijs, iets blijvends en dan geen tatoeage. Hij heeft een blauwe plek, hier, op z’n arm. Elke avond laat hij me zien hoe die plek er nu uitziet. Als de plek wegvaagt, sla ik hem bij.'
 
in elkaar is een verbale en fysieke strijd tussen twee geliefden, die elkaar vervloeken omdat ze niet dichterbij elkaar kunnen komen dan mogelijk. Geweld als overtreffende trap van intimiteit.
 
tekst en regie Belle van Heerikhuizen spel Sigrid ten Napel, Rutger Remkes scenografie Ruben Wijnstok 
 
 
Sorry But… I Feel Slightly Disindentified (Language No Problem)
CHERISH MENZO & BENJAMIN KAHN 
 
By proposing a series of different physical and performative representations, this piece is an attempt to create a cartography of how we experience and meet the other. 
Using the game of encounter, we are invited to reflect and challenge our own social filters and narratives regarding the other. We try to understand what makes up our identities. How much are we shaped by this, and how much it shapes us.
 
 

Makers

Belle van Heerikhuizen (1992) studeerde in 2016 af aan de Regie Opleiding van de Toneelacademie Maastricht. Ze assisteerde Thibaud Delpeut (Stad der Blinden), Eric de Vroedt (Fresh Young Gods) en Nina Spijkers (Ivanov). Haar eerste afstudeervoorstelling Anjerkinderen, muziektheater over kinderen van oorlogsveteranen, maakte ze onder de vleugels van de Toneelmakerij. Met haar tweede afstudeervoorstelling Een lolita, naar de schandaalroman van Nabokov, won ze de Ton Lutz Award. Belle maakt jeugdtheater, muziektheater en teksttoneel waarin twee grote thema’s zijn te ontdekken. Enerzijds oorlog en wat dat op menselijk niveau voor gevolgen heeft. En anderzijds liefde en de verboden en gevaarlijke kanten daarvan. Belle van Heerikhuizen verbeeldt de donkere thema’s op een lichte manier.

Cherish Menzo & Benjamin Kahn are both dancers, performers and theatre-makers in the national and international theatre field.
Cherish Menzo (1988) graduated in 2013  from the JMD programme at the Academy of Theatre and Dance in Amsterdam. After her graduation, she danced in several productions by various choreographers, such as Akram Khan Company’s Abide with me; Leo Lerus’ Vaval and Fractal; Hanzel Nezza’s Crow’s Nest; Jan Martens’ The Dog Days Are Over; Nicole Beutler’s The Square; Eszter Salamon’s Lores & Praxes and Olivier Dubois’ Auguri. Cherish is driven to experiment and explore how performer and spectator can relate to one another where they cannot rely on familiar theatre conventions, but rather really meet.  
 
Benjamin Kahn (1980) studied dramaturgy and theatre at the university Aix en Provence. Later, in 2004, he graduated from L’ESAC, the national school of circus arts in Brussels. After his studies, he performed in several projects such as Black Out by Philippe Saire; Birdwatching by Benjamin Vandewalles; the duet Still life and 6:The Square by Nicole Beutler. In his work, he is interested in the themes of cultural appropriation  and productions, more precisely those tied to identity. How this identity is constructed and perceived in a more and more globalised and fluid world, with increased mobility and ever-faster access to information and imagery. Witnessing a growth of cultural interpenetration in the context of the rise of nationalism and fixed, rigid beliefs.
 
€7,50
Frascati 2
Tickets online €2 goedkoper