• **** de Volkskrant
  • "jankend indringend en raadselachtig mooi" Groene Amsterdammer
  • "scherpe monoloog over kunst en leven" - NRC

BESTEL TICKETS

DUUR 80 minuten

Apera

Apera

WILco

muziektheater

Kwetsbaar en krachtig tegelijk. Mooi. **** Volkskrant
De vorm van vertelling is jankend indringend en raadselachtig mooi. Groene Amsterdammer
Scherpe monoloog over kunst en leven. NRC Handelsblad ****
Fraai theater van de onredelijkheid. Theaterkrant.nl ****

Op het podium staan vier apen, netjes gekleed in rokkostuum. Onder begeleiding van piano, cello en klarinet vertolken zij muziek van een eindeloze schoonheid, met trage, polyfone zanglijnen, letterlijk gebaseerd op authentieke apenzang. Tegenover dit staaltje excellente kunst staat een mens, een nerveuze concertbezoeker, gespeeld door Marien Jongewaard. Ooit stond hij zelf in het spotlicht, maar de wereld is veranderd en de apen hebben het podium veroverd. Regisseur Jetse Batelaan en WILco spelen een rijk spel met tegenstellingen en werpen de vraag op hoe goed wij eigenlijk tegen ons verlies kunnen, in een wereld waarin succes de norm is en onze zelfbeheersing voortdurend op de proef wordt gesteld.

Wilco is een collectief onafhankelijke muziektheatermakers bestaande uit Huba de Graaff (componist), Erik-Ward Geerlings (schrijver, regisseur) en Bart Visser (ontwerper beeld, installaties, regisseur). Hun ‘Opera’s-met-andere-middelen’ gaan vaak over machtsverhoudingen, weerspiegeld in speelse experimenten met de traditionele verhoudingen tussen woord, beeld en geluid. Eerdere voorstellingen als Lautsprecher Arnolt (2004), De dood van Poppaea (2006) en Diepvlees (2009) werden lovend ontvangen door de pers.

tekst Erik-Ward Geerlings spel Marien Jongewaard zang Egidius Kwartet regie Jetse Batelaan muziek Huba de Graaff m.m.v. het Artis Ensemble: Roberto Genova (sax/klarinet), Antonis Pratsinakis (cello) & Charlie Meijering (piano)

Frascati

Magazine

Magazine voor avondmensen Over het werk van opmerkelijke, nieuwe en vooraanstaande theatermakers en choreografen
Liever op papier? Klik hier
Nes 63
1012 KD Amsterdam
020 626 68 66
info@frascatitheater.nl
FRASCATI MAGAZINE ONLINE

Dit is Frascati Magazine online. Hier vind je trailers, fotoreportages, artikelen en nog veel meer over alles dat in Frascati speelt. Praat mee over artikelen en onze programmering, of schrijf zelf een recensie. Op deze manier wordt Frascati Magazine Online nog leuker!

 

Hier vind je alle mensen die betrokken zijn bij Breakin'Walls. Van redactieleden tot acteurs van FACTORY.

 

Column voor ME/WE
Werkplaats Theater
Werkplaats Mime
Werkplaats Mime
Werkplaats Mime
Werkplaats Theater
Werkplaats Theater
Werkplaats Theater
Werkplaats Theater
Werkplaats Theater
Decamerone Redactie
Decamerone Redactie
Decamerone Redactie
Decamerone Redactie
Werkplaats Mime & Werkplaats Theater
Werkplaats Mime
Werkplaats Mime
Werkplaats Mime
Kompas - Decamerone
Kompas - Decamerone
Kompas - Decamerone
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie & Werkplaats Theater
BW Redactie
BW Redactie & Werkplaats Theater
Kompas - Decamerone
Kompas - Decamerone & Decamerone Redactie
Kompas - Decamerone
Kompas - Decamerone
Kompas - Decamerone & Werkplaats Theater
Kompas - Decamerone
Boogaerdt/VanderSchoot verkent de houdbaarheid van het concept ‘mens’
Haatpropaganda in Afrikaanse conflictgebieden
Bezoekers aan het woord over de inleidingen van Kijk Theater!
Dansmaker Nicole Beutler over samenwerken, risico’s nemen en haar nieuwe voorstelling, 4: Still Life
Frieda Pittoors en Robert de Hoog over Bloedbruiloft van Lorca
Laura van Dolron over live en last-minute theatermaken
Op zoek naar de kern van het werk van Boukje Schweigman
Theatermaker Tian Gebing over kunst, staat en markt in China
Een beknopte geschiedenis van een actueel dilemma
De theatrale re-enactments van Milo Rau
Bernard Dewulf bewerkte voor regisseuse Julie van den Berghe de beroemde roman van Nabokov.
Ton Lutz Prijs-winnaar Maren E. Bjørseth zet repertoire naar haar hand
Marjolijn van Heemstra bezocht acteur, vredesactivist en eerste Wereldburger Garry Davis (91)
De Warme Winkel en Dood Paard over urban indoor farming en hun voorstelling Paradijs
Oostpool presenteert een avond met de vaudevilles en brieven van Anton Tsjechov
Interview met Fatou Bensouda, aanklager bij het Internationaal Strafhof in Den Haag
De levendige, politieke dans van Gintersdorfer/Klaßen
Over de actualiteit van Een Poppenhuis
Khadija Massaoudi over haar Likeminds-voorstelling Kitsune
Over romans, herinneringen en het fictieve verleden
Het kritisch-satirische theater van Joachim Robbrecht
Een column van Tim Etchells bij de nieuwste voorstelling van Forced Entertainment, The Coming Storm
Gerard Spong over Bouterse. In gesprek met Tjon Rockon en Marjolijn van Heemstra
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie & Decamerone Redactie
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie
BW Redactie & Decamerone Redactie
BW Redactie
BW Redactie