100% Selfmade

100% Selfmade

MAAS in coproductie met DOX

dans

Over

Ontwapenende voorstelling over het verlaten van je comfortzone en het volgen van je hart

Acht jonge mannen, verliefd op dansen, met verschillende achtergronden en allemaal eigenwijze laatbloeiers, jagen hun droom na: een leven als danskunstenaar. De ambities zijn hoog, maar lukt het hen om ook werkelijk tot iets te komen en blijft het collectief overeind? We zijn getuigen van de poging.

Ever Tried. Ever Failed. No Matter. Try Again. Fail again. Fail Better (Samuel Beckett). Met gevoel voor humor laat 100% Selfmade zien dat tegenslagen een onverwachte bron van inspiratie kunnen zijn. Een voorstelling over groepsprocessen, over durven falen en over nietsontziende liefde voor dans.

'100% Selfmade gaat over theatermaken, en dat gebeurt geraffineerd en vermakelijk. De dansers doen alsof ze onervaren zijn. Dat werkt ontwapenend. Die lui zijn goed ' - **** de Volkskrant

'Voorstelling met humorgarantie' ' Ga 'm zien' - ****Theaterkrant

concept Hildegard Draaijer & Arthur Rosenfeld choreografie Arthur Rosenfeld dans Dane Badal , Erik Bos, Thomas Bos, Liam McCall, Giorgio Costa, Mohamed Naaleye, Cris van Tol & Wouter Vrijlandt decor Ascon de Nijs spel en dansassistentie Niels van der Steen, Victor Mentink, Erik Bos kostuums Nicky Nina de Jong lichtontwerp Paul van Laak visuals Thomas Bos assistent choreografie Erik Bos dramaturgie Moos van den Broek visuals Thomas Bos coproductie DOX/Maas theater en dans scenefotografie Kamerich & Budwilowitz/EYES2

Makers

DOX / Maas Theater & Dans werken met een team van jonge makers en dansers. Stoere gasten, van oorsprong breakers, die zich verdiepen in de wereld van de verfijnde kunsten.

DOX is hét Utrechtse huis voor talentontwikkeling en maakt producties met en voor jongeren. Artistiek directeur Hildegard Draaijer danste na haar opleiding bij verschillende theater- en dansgezelschappen, waaronder Meekers, Shusaku & Dormu Dance Theatre, Suver Nuver, Cloud Chamber en Coup d’Amour. In 1990 ontving ze de Ineke Sluiter Aanmoedigings Choreografieprijs en in 1998 de Theaterzwang in Duitsland voor unieke theaterproducties. In haar werk als regisseur en docent legt zij veel nadruk op de theatrale zeggingskracht van het fysieke theater en verbindt de disciplines dans en spel op een natuurlijke manier aan elkaar.

Maas theater en dans uit Rotterdam maakt voorstellingen voor families, jongeren en jong volwassenen. Huischoreograaf Arthur Rosenfeld volgde verschillende dansopleidingen in New York en dansde acht jaar bij Tanztheater Wuppertal van Pina Bausch. Als artistiek leider van zijn gezelschappen The Meek (1987-1993) en Meekers (1993-2013) ontwikkelde hij een eigen danstheatergenre: gelaagd, poëtisch en humoristisch, geschikt voor alle leeftijden. In 1998 kende de VSCD hem de tweejaarlijkse choreografieprijs toe voor zijn totale oeuvre. Bekende titels zijn onder andere Kop eraf (Puck-prijs kinderjury), Bestseller, En toch beweegt het, Shakespeare Shuffle, Alfabetsoep en Fly Away. Als huischoreograaf van Maas theater en dans maakte hij de laatste jaren o.a. Op Stoom (2012, herneming), Wild Thing (2013, reprise 2015) en Foutje (2015).

Pers

 

Video

trailer 100% Selfmade
teaser 100% Selfmade

Beeld

75 minuten